Ara Öğünlerde Keyifle Tüketebileceğiniz Kuruyemiş Çeşitleri

İnsanlar, günlük yaşam koşuşturmacasında yaşadıkları yoğunluktan dolayı kendi vücut sağlıklarını ihmal edebilmektedir. Yetişmeyen işler, son anda çıkan toplantılar, insanların hep düzenli beslenememesine yol açan sebeplerden sadece birkaçıdır. Düzensiz beslenme sebebiyle oluşabilecek vücuttaki anormalliklerin veya hastalıkların engellenmesi amacıyla bireyler ara öğün yiyerek gün içindeki besin ihtiyacını karşılayabilmeyi amaçlamaktadırlar.

 

Ara Öğünlerinizde Neden Kuruyemiş Tercih Etmelisiniz?

Ara öğünlerinizde alternatif olarak tüketebileceğiniz birden çok besin bulunmaktadır. Kuruyemişler, ihtiyacınız olan besin değerlerine ve sağlık durumunuza göre değişebilmektedir. Küçük porsiyonlu yemekler, meyveler ve kuruyemişler gibi besinler, ara öğünde yiyebileceğiniz besin gruplarına örnek verilebilecek besinlerden sadece birkaçıdır.

Bireylerin yaptığı diyete, içinde bulunduğu yaşam tarzına ya da yeme alışkanlıklarına göre değişiklik gösterebilen ara öğünlerde, kuruyemiş tüketimi oldukça önemlidir. İş yerinde kısalan yemek yeme araları, stresli veya sıkıntıdan yapacak bir şey bulunamayan anlar, kuruyemiş tüketimimizi ister istemez artırmaktadır. Kuruyemişin faydaları saymakla bitmeyeceği gibi tüketim açısından kolaylık gösterir ve kuruyemişler, her an her yerde yanınızda bulundurabileceğiniz besinlerdir.

Sağlıklı beslenmeye özen gösteren veya en azından göstermeye çalışan bireylerin abur cubur tüketiminden kaçıp, aynı zamanda bir şeyler atıştırma alışkanlığını bırakmak istememeleri, onların kuruyemiş tüketimini artırmaktadır. Kuruyemiş, kaçırılan ana öğünlerin en büyük ara öğün alternatiflerini oluşturmaktadır.

Siz de ara öğünlerinizde kuruyemiş tüketiyorsanız veya tüketmeyi planlıyorsanız hemen satın alın.


 


Peki Neden Ara Öğünlerimizde Kuruyemiş Tüketmeliyiz?

Kuruyemişler, insan sağlığı için çok önemli besin değerlerini içinde barındırmaktadır. Diyetisyeninizin veya doktorunuzun kontrolünde, doğru bir şekilde tüketildiğinde yiyemediğiniz ana öğünlerinizin eksiliğini tamamlayabilir veya ekstra ihtiyacınız olan besin değerini günlük olarak kuruyemişlerden karşılayabilirsiniz.

Kuruyemiş çeşitlerinin tüketilme sebeplerinden en önemlisi de kan şekerinin diğer abur cuburlar gibi bir anda yükseltmemesi ve kan şekerini dengede tutmasını sağlamasıdır. Bireye göre değişkenlik gösteren uygun kuruyemiş miktarının tüketimi, oluşabilecek şeker hastalıklarının önüne geçilmesinde yardımcı olmaktadır.

Kuruyemişlerin düzenli ve bilinçli tüketimi, kan şekerinin normal seviyede tutulmasının sağladığı tokluk hissi, ana öğünlerde yenilecek olan besin miktarını da azaltmaktadır. Bu sebeple kuruyemişler, diyet yapan kişilere aslında büyük bir yardımda bulunmaktadır. Kuruyemişlerin içerisinde bulunan doğal yağlar sayesinde, bilir kişi ile birlikte kontrollü tüketilen bu ara öğün, vücuda sağlık açısından faydalı olmaktadır.

 

Ara Öğünde Tüketilebilecek Kuruyemiş Önerileri

Genel olarak bütün kuruyemiş çeşitleri ara öğünlerde uygun miktarlar belirlenerek ve uzman kişilere danışılarak tüketilebilmektedir. Kuruyemişlerin ve ara öğünlerin temel özellikleri olarak metabolizmayı hızlandırmaları ve ana öğünlerde tüketilen porsiyonları azaltmaları sayesinde sağlığa çok faydalı olmaktadırlar.

Uzman diyetisyen veya doktorlar tarafından miktarı ve seçimi yapılacak olan kuruyemişlerin hemen hemen hepsi ara öğünlerde tüketilebilmektedir. Türk kültürünün benimsediği kuruyemişler başlıca: Ceviz, fındık, Antep fıstığı, incir, kayısı, kabak çekirdeği, badem ve leblebi olarak sıralayabilmekteyiz.

Bu kuruyemişlerin yanı sıra başka tür kuruyemiş çeşitlerini ekleyebilmekle birlikte, damak zevkinize göre aynı gün içerisinde farklı ara öğünlerde farklı kuruyemişler veya aynı ana öğünde miktarı belli olacak şekilde farklı kuruyemiş çeşitleri de tüketilebilmektedir.

 

Hamile Kadınların Ara Öğünlerinde Kuruyemiş Tüketimi

Genel olarak ara öğünlerde kuruyemiş tüketimine oldukça özen gösterilmeli ve miktarı ayarlanmalıdır. Söz konusu olan hamile bir kadın olduğunda, bu durum daha çok hassasiyet kazanmaktadır.

Kuruyemişler, hamile kadın ve karnındaki çocuğu için yararlı besinler barındırmaktadır. Fakat hamile kadının kuruyemiş tüketimi mutlaka doktor kontrolünde yapılmalı ve güvenilmeyen kaynaklardan bilgi alıp, kuruyemişlerin tüketimi yapılmamalıdır. Hamilelik sürecinin çok iyi izlenmesinin yanı sıra ara öğünlerde de olsa kuruyemiş tüketiminin nasıl ve ne zaman yapılacağı uzmanlar tarafından belirlenmelidir.

Uygun miktarlarda tüketildiğinde kuruyemiş vücuda yararlı olabilmekle birlikte, aşırı miktarda ve düzensiz tüketildiğince hem hamil birey hem de karnındaki çocuk için sorunlara yol açabilmektedir.

Her kuruyemiş ayrı ayrı önemli besin değerlerine sahiptir ve bu besin değerlerinin nelere faydalı olup, nelere olmadığının araştırılması mutlaka yapılmalıdır.