Spor Yapanların Tercih Ettiği 5 Kuruyemiş

Spor yapanlara genel olarak önerilen ve sporcuların tercih ettiği kuruyemişler çeşitleri, çoğunlukla çiğ kuruyemişlerdir. Bu kuruyemiş çeşitleri; çiğ badem, çiğ fındık, çiğ kaju, kunar ceviz gibi çeşitlerdir. Kavurma ya da soslama yöntemleri, her besinde olduğu gibi kuruyemiş çeşitlerinin de kalori miktarını ve besin değerlerini etkilemektedir. Bu nedenle spor yapanların sıkça tercih ettiği kuruyemiş çeşitleri, çiğ kuruyemişlerdir.

 

Spor Yapanlar Neden Kuruyemişleri Tercih Etmeliler?

Spor yapan insanların yeme düzenleri ve yemeyi tercih ettiği besinler farklıdır. Çünkü gün içerisinde kasların gelişimine destek olan protein ve lif miktarı günlük olarak farklılık göstermektedir. Sporcu beslenmesinde dengeli beslenme ve kas gelişimini destekleyecek besin içerikleri de değişmektedir. Aslında spor yapan insanlar, farklı beslenme programlarını günlük yaşantılarına dahil etmektedir. Bu beslenme programı içerisinde kuruyemişler de bulunmaktadır. Kuruyemişler çeşitleri, farklı besin içerikleri ile sporcu diyetine sıkça dahil edilen atıştırmalıklardır.

 

Spor yapan insanların da ana öğünleri dışında tükettikleri gıdaların, sporcu beslenmesine uygun olması gerekmektedir. Diyet programına uygun olarak farklı kuruyemiş çeşitleri tercih edilebilmektedir. Bu kuruyemiş çeşitleri; sabah kahvaltıda, ara öğünlerde ya da günün herhangi bir zamanında, beslenme programına göre tüketilebilmektedir. Sıkça tercih edilen kuruyemişler; kaju, fındık, ceviz, badem gibi çeşitlerdir.

 

Spor Yapanların Tercih Ettiği Kuruyemişlerin Besin Değerleri

Badem, spor tutkunlarının sıkça tercih ettiği kuruyemiş çeşitleri arasındadır. Bademin 100 gramı 598 kaloridir. 18,7 gramı protein, 54,7 gramı yağ, 37 gramı karbonhidrat ve 15,2 gramı diyet lifinden oluşmaktadır. İçerisinde potasyum, magnezyum, demir ve kalsiyum da bulunduran badem, spor yapanların severek tükettiği kuruyemiş çeşitleri içindedir.

 

Fındık, karışık kuruyemiş tabaklarının vazgeçilmez bir üyesidir ve spor yapanların sıkça tercih ettiği kuruyemiş çeşitleri arasında yer alır. Fındığın 100 gramı 628 kaloridir ve 61 gram da yağ bulunmaktadır. Ayrıca 15 gram protein, 17 gram karbonhidrat ve 10 gram diyet lifi bulunmaktadır. Potasyum, kalsiyum, magnezyum ve demir de içeren fındık, spor yapanlar ve diyet programı uygulayanlar için tercih edilebilir kuruyemiş çeşitleri arasında yerini almaktadır.

 

Kaju, hem lezzeti ile hem de içeriği ile sadece spor yapanların değil, herkesin gönlüne taht kurmuş kuruyemiş çeşitleri içindedir. Kajunun 100 gramında toplam 553 kalori ve 44 gram yağ bulunmaktadır. 18 gram protein, 30 gram karbonhidrat ve 3,3 gram diyet lifi içeren kaju; ayrıca potasyum, kalsiyum, magnezyum ve demir de içinde barındırır.

 

Kunar ya da daha yaygın bilinen ismiyle çam fıstığı da spor yapanların tüketmeyi tercih ettiği kuruyemiş çeşitleri içerisinde yer alır. 100 gramında 576 kalori ve 50,7 gram yağ bulundurmaktadır. Potasyum, kalsiyum ve demir de içeren kunar, spor yapanların kuruyemiş çeşitleri olarak diyetlerine ekleyebildikleri bir çerezdir.

Ceviz, kuruyemiş çeşitleri arasında sıkça tüketilen türlerden birisidir. Lezzeti ve besin değerleriyle çoğu kişinin severek tükettiği bir atıştırmalıktır. Spor yapanlar için de ceviz vazgeçilmez kuruyemiş çeşitleri arasındadır. Cevizin 100 gramında 654 kalori vardır ve 65 gram yağ bulunmaktadır. 15 gram protein, 14 gram karbonhidrat ve 7 gram diyet lifi bulunduran ceviz; potasyum, kalsiyum, magnezyum ve demir içeriğine de sahiptir.